Wil je weten hoe je hiermee om moet gaan, schrijf je dan in voor deze Workshop, 25 november 2022 te Utrecht.
Steeds meer medewerkers en hulpverleners ervaren dagelijks problemen met het grensoverschrijdend gedrag van veel patiënten. Zowel in de spreekkamer als achter de balie en telefoon. Niet alleen intimiderende en dwingende patiënten en begeleiders maar ook verbaal agressieve patiënten.
Nadat de verschillende oorzaken van verbaal agressief gedrag zijn behandeld zoals: meer assertieve patiënten en begeleiders, individualisme, nauwelijks meer het erkennen van gezagsverhoudingen, ronduit slechte communicatie en lak hebben aan regels, wordt onder andere met aspecten uit het project “Veilige Zorg”, de gedragscode patiënt/bezoeker/medewerker onder de loep genomen. Tevens worden de verschillen van de twee meest voorkomende vormen van verbale agressie behandeld en later geoefend, namelijk emotionele (frustratie) agressie en instrumentele agressie. Lees verder op debode.nl
Na de workshop hebben de deelnemers kennis genomen van:
- het stellen van grenzen en de confrontatie-techniek toe te passen
- het voorkomen en omgaan met dwingend- en verbaal agressief gedrag
- hoe om te gaan met de eigen emotie, meer zelfverzekerd te zijn
- emotionele- en instrumentele agressie te herkennen en te beïnvloeden
- de roos van Leary als hulpmiddel om het gesprek positief te beïnvloeden
Kosten per medewerker € 375,-. Dit is inclusief lunch en consumpties. Lees verder op debode.nl
Andere workshops
- Voor jezelf opkomen (assertiviteit op de werkvloer)
- Iedereen wil aardige collega’s, ook jouw collega’s (aanspreken volgens de Bode Methode®)
- Medicatieverificatie (opname- en ontslaggesprekken)
Meer info en aanmelden
kunt u via debode.nl