Een belangrijk onderdeel van het succes van jouw bedrijf is je klanttevredenheid.
Als deze hoog is, krijg je hoge recensies, waardoor nieuwe potentiële klanten de keuze voor jou sneller zullen maken. Je doet er dus alles aan om deze tevredenheid zo hoog mogelijk te houden, maar merkt dat dit toch nog best lastig is. In deze blog helpen we je! We noemen drie manieren die helpen om klanten tevreden te houden. Pas ze direct toe!
1. Korting
Noem het Nederlands, maar er is bijna niets dat zo goed werkt als het geven van korting. Als je dit wil gebruiken voor klanttevredenheid, is het slim om kortingen uit te delen na het plaatsen van een eerste bestelling, of op reguliere basis als iemand een account heeft gecreëerd op jouw webshop. Het uitdelen van kortingen is niet alleen een slimme manier om meer bestellingen te ontvangen op je website, het werkt ook erg om je klanten tevreden te houden. Zij voelen zich gehoord en zullen sneller bij jou terugkeren als ze een vervolgaankoop willen doen.
2. Slim social media gebruik
Je kunt als bedrijf jezelf op veel verschillende manieren uiten: je website zal volstaan met content die relevant is aan jouw bedrijf, maar waarschijnlijk promoot jij jezelf ook via verschillende social media kanalen. Groot gelijk: social media is een unieke manier om meer inzicht in je bedrijf te geven. Dit helpt wanneer je klantentevredenheid wil creëren: doordat je op een vrij directe manier kunt communiceren met je klantengroep, hoor je makkelijk wat zij precies willen. Dit kun je op verschillende manieren aanpakken. Je start bijvoorbeeld gemakkelijk de discussie over een hot topic binnen jouw werkveld, of je vertelt je volgersgroep als eerste over nieuwe producten die ze binnenkort in jouw webshop verwachten kunnen.
3. Verstuur je pakketten juist
Klanttevredenheid is niet alleen digitaal uit te voeren: de kwaliteit van je product en de levering hiervan zal het grootste deel spelen. Als een klant een product bezorgd krijgt dat niet meer compleet is, of niet lijkt op het product dat op de website stond, zal dit absoluut ten koste gaan van de tevredenheid over het product. Om ervoor te zorgen dat je producten juist worden verkocht, is het belangrijk dat je pakketten correct worden ingepakt, maar ook dat je werkt met de juiste leverancier. Als je met DPD verstuurt, ben je bijvoorbeeld verzekerd van een leverancier die door heel Europa levert; dit op een snelle wijze.
Wil jij de perfecte leverancier vinden voor jouw bedrijf, neem dan eens een kijkje op de website van Shops United! Hier vind je een overzicht van veel verschillende leveranciers, elk met veel details waardoor de keuze voor jou snel gemaakt is. Zou je hier graag hulp bij krijgen, dan kun je een account aanmaken op Shops United. Hierna helpen zij jou met het vinden van de perfecte leverancier voor jouw bedrijf. Wordt het DPD, DHL, PostNL of toch wat anders?
Bron: Shops United.nl