Er zijn een hele hoop telefonieaanbieders in Nederland, maar hoe vind jij de juiste telecompartner?

Gelukkig zijn er aanbieders die zichzelf specialiseren op het gebied van telefonie voor tandartsen. In dit artikel geven we je tips over hoe je het beste op zoek kan gaan naar een telefonieoplossing voor jouw tandartspraktijk.

Zoek een specialist

Telefoneren is zoiets normaals dat je er niet bij stil staat dat er een hoop techniek achter schuilt. Er zijn verschillende telefonieplatformen met elk zijn sterke en zwakke punten. De één met veel functionaliteit en met een goede prijskwaliteit verhouding, de ander voor een concurrerende prijs en weinig functionaliteit. Zo zijn er telefonieplatformen die beter bij het uitvoeren van de werkzaamheden binnen de tandartspraktijk passen dan andere. Open daarom google en zoek op termen zoals “tandartsentelefonie” en “telefonie voor tandartsen” en vindt direct geschikte partijen.

Zet je wensen op een rij

Denk eerst na over wat je nodig hebt, voordat je partijen gaat benaderen. Met een lijstje met jouw wensen en eisen zorg je ervoor dat je straks een goed vergelijk kan maken tussen verschillende aanbieders. We sommen kort een paar elementen op waar je over na kan denken:

  • Verbindingen en beschikbare lijnen – hoeveel gesprekken dien je op één zelfde moment te kunnen voeren? Wanneer dit er weinig zijn dan zou dit via je bestaande (e-zorg) verbinding kunnen. Hiermee bespaar je gelijk geld uit.
  • Heb je vaste toestellen nodig? – Een bureautoestel is ouderwets, neemt ruimte in beslag en kost geld. Ze werken uiteraard wel vertrouwd, maar als dat minder van belang is, dan zijn softphones een betere oplossing. Je belt dan met een headset via je computer, zonder verlies van functionaliteit.
  • Koppeling met andere systemen – Om het werk van de assistenten aangenamer en efficiënter te laten verlopen, zou je de telefonieoplossing kunnen koppelen met je informatiesysteem zoals Exquise, Spimplex en Bytegear, of met een programma zoals Aurora teleQ. Eén van de functies die dit biedt, is dat wanneer een herkend telefoonnummer uit het systeem belt, je gelijk op je scherm ziet wie er belt zodat je direct de klantkaart kan openen.

Vind de beste oplossing voor de beste prijs

Waar het uiteindelijk om gaat, is dat je de best passende oplossing voor de beste prijs vindt. Door een duidelijk wensenlijstje op te stellen, zullen de aanbieders die je aanschrijft een vergelijkbare oplossing aanbieden. Je kan vervolgens een keuze maken welke aanbieder beter bij je past als telecompartner. Moet de service van hoog niveau zijn of is er iets anders wat je belangrijker vindt. Vergeet niet om aan het einde te onderhandelen over de prijs, in ruil voor jouw handtekening onder de opdracht. Aan het einde van de rit heb je gegarandeerd de beste telefonieoplossing voor jouw tandartspraktijk te pakken.

Bron: lantel.nl